Search Results Heading

MBRLSearchResults

mbrl.module.common.modules.added.book.to.shelf
Title added to your shelf!
View what I already have on My Shelf.
Oops! Something went wrong.
Oops! Something went wrong.
While trying to add the title to your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
Are you sure you want to remove the book from the shelf?
Oops! Something went wrong.
Oops! Something went wrong.
While trying to remove the title from your shelf something went wrong :( Kindly try again later!
    Done
    Filters
    Reset
  • Reading Level
      Reading Level
      Clear All
      Reading Level
  • Content Type
      Content Type
      Clear All
      Content Type
  • Item Type
      Item Type
      Clear All
      Item Type
  • Is Full-Text Available
      Is Full-Text Available
      Clear All
      Is Full-Text Available
  • Year
      Year
      Clear All
      From:
      -
      To:
  • More Filters
      More Filters
      Clear All
      More Filters
      Subject
    • Country Of Publication
    • Publisher
    • Source
    • Target Audience
    • Donor
    • Language
    • Place of Publication
    • Contributors
    • Location
4 result(s) for "عبيد، ماجدة بهاء الدين السيد مؤلف"
Sort by:
برامج التربية الخاصة ومناهجها وأساليب تدريسها
يحتوي الكتاب على تسع وحدات حيث يتناول الكتاب \"المناهج وأساليب التدريس\" و\"التعلم ونظرياته\" و\"بناء وتصميم الخطط التربوية والتعليمية\" و\"مناهج وأساليب تدريس المعاقين عقليا\" و\"مناهج وأساليب تدريس ذوي الإعاقات الحسية (السمعية والبصية)\" و\"مناهج وأساليب تدريس ذوي صعوبات التعلم\" و\"مناهج وأساليب ذوي التفوق والموهبة\" و\"مناهج وأساليب تدريس ذوي الإعاقات الحركية والشلل الدماغي\" ثم التوحد (الإعاقة الغامضة)
الإعاقة العقلية
يتناول هذا الكتاب تعريف وتصنيف الاعاقة العقلية ونسبة الانتشار والعوامل المؤثرة فيها وأسباب الإعاقة العقلية والوقاية من الإعاقة العقلية وأهميتها ومستويات الوقاية منها ومبادئ الوقاية من الإعاقة وبرامج الوقاية منها ومرحلة التشخيص وخطوات التعرف على الطفل المعوق عقليا والاتجاه التكاملي في قياس وتشخيص المعوق عقليا ومفهوم التدخل المبكر مع المعوقين عقليا، وتقييم أثر وفعالية برامج التدخل المبكر.